Asiakasmaksut

Terveyskeskusmaksut

Suun terveydenhuollon maksut

Maksukatto

Sain virheellisen laskun, miten toimin?

Jos olet saanut virheellisen asiakasmaksun tai laskun, esimerkiksi virheellinen käyntipäivä tai muutoin väärin peritty lasku, voidaan lasku korjata siinä palvelussa, jossa olet asioinut. Ota yhteyttä laskussa näkyvään puhelinnumeroon.

Lisätietoja terveyspalveluiden maksuista saa potilastoimistosta puh. 06 2412 4552.

Minulla ei ole varaa maksaa laskua, miten toimin?

Mikäli asiakasmaksu muodostuu kohtuuttomaksi, on asiakasmaksulain 11 § mukaan maksua alennettava tai jätettävä se kokonaan perimättä. Tämän on aina oltava ensisijaista toimeentulotukeen nähden.

Muutosta voi hakea kotihoidon maksuista, tehostetun palveluasumisen, terveyspalveluiden ja suun terveydenhuollon maksuista.

Mikäli haluat hakea asiakasmaksun alentamista tai maksusta vapauttamista, täytä lomake ”Asiakasmaksun harkinnanvarainen alentaminen tai vapauttaminen. Hakemukseen on liitettävä kaikkien tilien tiliotteet 2 kk ajalta sekä hakijalta, että puolisolta.

Hakemus liitteineen palautetaan osoitteeseen:
Kuntayhtymä Kaksineuvoinen / Marita Neiro
Kauppatie 127 A
62200 Kauhava

Mikäli sinulla on kysyttävää tai tarvitset asiassa apua, ota yhteyttä puh. 050 561 7731

29.6.2021