Asiakkaat ja omaiset tyytyväisiä ikäihmisten palveluihin

 

Kuntayhtymä Kaksineuvoisen ikäihmisten palveluissa toteutettiin kesällä 2021 laaja asiakastyytyväisyyskysely. Kyselyyn vastasi yhteensä 235 kotihoidon, tehostetun palveluasumisen tai vuorohoito- ja arviointiyksikköjen asiakasta tai heidän omaistaan.

Alueemme asukkaat ovat varsin tyytyväisiä ikäihmisten palveluihin, käy ilmi asiakastyytyväisyyskyselystä.

”Kun asteikon maksimi on neljä ja saamiemme vastausten keskiarvo kaikilla sektoreilla reippaasti yli kolme – monissa peräti hyvin lähellä neljää – voi todeta, että tulokset ovat kyllä todella hyvät”, ikäihmisten palvelujohtaja Katri Nikkola summaa.

Kyselyssä selvitettiin muun muassa asiakkaan kokemuksia saamastaan kohtelusta, mielipiteidensä ja arvojensa kunnioittamisesta sekä henkilöstön toiminnasta. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin viimeksi, vuonna 2019, toteutetussa vastaavassa kyselyssä.

”On hienoa huomata, että asiakastyytyväisyyden taso jatkaa korkealla tasolla. Se kertoo palvelujen laadusta.”

Erityistä kiitosta asiakkailta sai henkilökunnan ystävällisyys, yksikköjen ystävällinen vastaanotto sekä viihtyisyys.

”Suuri kiitos kuuluukin ikäihmisten palvelujen osaavalle ja sitoutuneelle henkilöstöllemme sekä yksikköjään ammattitaitoisesti luotsaaville esimiehille”, Nikkola kiittää.

Säännöllinen kyselyjen toteuttaminen antaa arvokasta tietoa siitä, miten asiakkaat ja heidän omaisensa kokevat kuntayhtymän palvelut.

”Vaikka tulokset ovatkin varsin hyviä, esiin nousee aina myös asioita, joita on hyvä lähteä kehittämään. Mielenkiintoista on esimerkiksi, että tulosten mukaan asiakkaiden omaiset ovat palveluihimme hieman tyytyväisempiä kuin asiakkaat itse.”

Yksityiskohtaiset tulokset käsitellään yksiköissä ja niiden pohjalta suunnitellaan kehittämistoimia.

 

Jaa

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Lue myös

Alueellisen yhteistyöryhmä Nyrkin suositukset

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri, Nyrkin tiedote 17.1.2022   Tammikuussa jo lähes 2900 koronatartuntaa – Nyrkki jatkoi etätyösuositustaan   Etelä-Pohjanmaan koronaluvut lyövät jälleen uusia, kyseenalaisia ennätyksiä. Viime vii-kolla tuli ilmi yhteensä 1486 uutta tartuntaa. Sairaanhoitoa vaativien koronapotilaiden määrä

Lue lisää

Korona-aiheinen viikkotiedote 17.1.2022

  Kuntayhtymässä koronaluvut kasvaneet vauhdilla Tartunnanjäljitystä ajetaan alas, positiivinen kotitesti riittää Lievät koronaoireet hoidetaan tavallisen flunssan tavoin Pahentuneen koronatilanteen vuoksi THL on tehnyt uudet toimintaohjeet, joihin siirrytään myös Kuntayhtymä Kaksineuvoisessa 17.1.2022 alkaen. Omikronin taudinkulun on

Lue lisää

Talousneuvola sai jatkoa

Talousneuvola – ammattilaisten apua talouteen liittyvissä asioissa Talousneuvola avasi ensimmäistä kertaa ovensa Kauhavalla viime syyskuussa. Kyseessä on matalan kynnyksen palvelu, jossa kuka tahansa Kaksineuvoisen alueen kuntalainen voi saada ammattilaisten apua talouteen liittyvissä asioissa. Ajanvarausta ei

Lue lisää

Koronatartunta Artturintuvalla

14.1.2022 Artturintuvan palveluasunnoissa asuvalla asukkaalla on todettu koronatartunta. Yksikössä noudatetaan pisaraeristyksen varotoimia. Kaikki altistuneet asukkaat sekä työntekijät tullaan testaamaan oireista riippumatta. Artturintuvalle on asetettu vierailukielto 27.1.2022 asti.

Lue lisää